اکسیژن
اکسیژن
اطلاع رسانی، آموزش و فرهنگ سازی برای دستیابی به هوای پاک در کشور
انجام صحيح معاينه فني موتورخانه موجب كاهش 21 درصدي مصرف سوخت و كاهش 95 درصدي توليد گاز منوكسيد كربن در ساختمان‌ مي‌شود.
 

به گزارش خبرگزاری مهر، كارگاه آموزشي آشنايي با اصول و مباني معاينه فني موتورخانه و راهكارهاي كاهش مصرف و انتشار آلاينده ها با حضور مديران واحدهاي محيط زيست و مسئولين تاسيسات مناطق 22 گانه شهردار‌ي تهران و شركت هاي مجاز به انجام معاينه فني در مجموعه شهرداري برگزار شد.

در اين نشست دكتر علي محمد شاعري رئيس ستاد محيط‌زيست و توسعه پايدار ‌شهردار‌ي ‌تهران با اشاره به اينكه بخش ساختمان حدود 40 درصد مصرف انرژي را به خود اختصاص داده و حدود 30 درصد آلايندگي شهر تهران مربوط به منابع ثابت است ، دلايل عمده اين وضعيت را  عدم رعايت استانداردهاي آلايندگي و اصول فني در طراحي، انتخاب تجهيزات، نصب و راه‌انداري، بهره‌برداري، راهبري و نگهداشت و عدم بازرسي و نظارت كافي برشمرد.

شاعري در ادامه با اشاره به اينكه مهمترين معضل كنوني شهر تهران ‌آلودگي هوا است و شايد هيچ عاملي به اندازه‌‌ي هوا در سلامت، بهداشت و كيفيت زندگي ‌شهروندان تاثير گذار نيست تاكيد كرد: با رعايت الگوي صحيح مصرف انرژي قطعا در كاهش آلودگي هوا نقش بسيار مهمي ايفا مي کنیم.

وي در ادامه افزود: با توجه به فراواني و ارزان بودن حامل هاي انرژي و عدم رعايت استانداردهاي مصرف بيش از 10 برابر كشورهاي ديگر انرژي در كشور مصرف مي‌شود و شدت مصرف نيز 4 برابر ميانگین جهاني است.

شاعري با تاكيد بر اينكه حدود 70 درصد از آلودگي هواي تهران مربوط به منابع متحرك است و 30 درصد ناشي از منابع ثابت است، خاطر نشان كرد: اين 30 درصد عمدتاً به علت تنظيم نبودن سيستم هاي گرمايشي و سرمايشي در موتورخانه هاي اماكن مسكوني، اداري و تجاري و صنعتي  و با تجهيزات غير استاندارد است كه متاسفانه بعد از راه اندازي اين سيستم ها آموزشهاي لازم جهت كنترل و نظارت دقيق ارائه نمي‌شود.

رئيس ستاد محيط زيست و توسعه پايدار در ادامه با اشاره به اينكه رعايت استانداردها متاسفانه در كشور جدي گرفته نمي‌شود خاطر نشان كرد: ما نيز در اين زمينه بايد به جايي برسيم كه با رعايت دقيق استانداردهاي لازم و تغيير رفتارها، به بهبود شاخص هاي محيط زيست شهري نايل شويم.

تاریخ مخابره : ۱۳۹۳/۷/۲۲ 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 24 مهر 1393برچسب:آلودگی هوا,معاینه فنی موتورخانه,منابع ثابت,شهر تهران,ستاد محیط زیست, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |
.: Weblog Themes By LoxBlog :.